Jopas oli taas uni
Olin jollain saarella. Näytti Haidukselta. Jonkun Maria tytön kanssa. Oltiin kait merirosvoja. Laiva oli lähteny ilman meitä ja yritettiin juosta siihen. Maria kun hyppäsi niin pääty veteen. Laivalla merirosvot kannusti kovasti Mariaa mutta mua ei ollenkaan. Hetken yritinkin päästä laivaan mutta sitten päätin lopettaa yrittämisen kun merirosvot eivät tuntuneet huolineen minua. Olivat huolissaan vain Mariasta.
Jotenkin sitten päädyin laivaan.
Matkattiin pitkin meriä ja taas kerran meressä oli viivoja jotka oli suunnistusta varten ja maiden rajoja jne. Seilasimme myös kaupunkien läpi.
Akvaariossa oli kaloja. Todella outoja kaloja. Yksi kulki pää alaspäin, yksi oli keltainen ja näytti yhdeltä pikkueläimeltäni. Siellä oli sammakko joka pyrki ulos ja jonka monni melkein söi. Joku päätti että niistä tulisi hyvä miehistö ja jossain vaiheessa nämä olivatkin miehistönä. Sammakko sitoi minun veronapuvun käteni hyvin hyvin tiukkaan.
Sitten lähdin ulos. Tapasin Annen kadun kulmalla. Eerikinkadun kulmalla yhden pubin vieressä (en muista pubin nimeä) mutta kadun nimi oli rantakatu. Soitin isälleni laivaan kännykällä että olen nyt tässä että kerro asiakkaalle. Sanoin Annelle että ei kannata tulla mukaan.Olin portto selvästikin. Isäni myi minua.
Asiakas saapui. Todella pitkät vaaleat hiukset ja jotain pientä partaa. Ei mikään komistus mutta ihan ok. Koppasin asiakkaan mukaan ja menimme takaisin laivaan.
Huikkasin isälle komentosillalla että kellariinko ja tämä nyökkäsi.
Kyökin lattiassa oli luukku jonka avasin ja pääsimme kellariin. Asiakas meni ensin. Muistan sanoneeni kokille että inhoan tätä ja laskeuduin itsekin kellariin. Aukko oli ahdas mutta juuri ja juuri siitä pääsin. Johdatin asiakkaan pimeään huoneeseen jossa oli iso sohva ja telkkari.
Kuulin puhetta muualta kellarista ja näin muita ihmisiä. Käskin kaikkien poistua. Tutkin jokaisen huoneen kellarissa ja käskin kaikkien poistua. Yksi komeron ovi oli minulle outo ja kun avoin niin siellä oli ihan tavallisia ihmisiä jotka yrittivät samantien päästä pois. He olivat joitain vankeja jotka olivat aitauksessa ja suljin äkkiä oven pahoitellen.
Palasin asiakkaani luo mutta aina kuului jotain häiriötä. Ja aina joku tuli jonnekin toisiin huoneisiin.
Käytävällä syttyi tappelukin. Aitauksen ihmiset pääsivät pois ja jotkut muutkin siinä tappeli. Muutamalla oli puukko ja yhdellä lapio. Huusin täyttä kurkkua että nyt perkele lähdette kaikki pois tai kutsun isän paikalle. Isä on suuri mafioso ja tappaa teidät kaikki.
Sitten olinkin jo hereillä.

Kaikkea sitä tuli taas nähtyä.